Hur vi hjälps åt i Oxie scoutkår

Scouter, ledare, funktionärer och föräldrar är alla viktiga för att vår scoutkår ska fungera! Vi gör allting till självkostnadspris och går inte med vinst. Ingen ledare eller funktionär får någon ”lön” för sin insats utan enbart ersättning för utlägg.

För oss är det viktigt att alla ska kunna vara scouter! De pengar vi får in på bidrag och insamlingar går till att köpa och reparera utrustning, att värma upp scoutlokalen och till att få en rimlig kostnad för att delta i läger, hajker och aktiviteter.

För att få det att fungera måste det finnas frivilliga som hjälper till att få in pengar till kåren. Om vi inte får ihop de hjälpinsatser som listas nedan kan vi inte bedriva vår verksamhet.

Som ett symboliskt tack har vi två kostnader på större läger och hajker. En lägre kostnad för de som hjälpt oss med olika insatser och en högre kostnad för de som inte haft möjlighet att hjälpa till.

VAD KRÄVS FÖR ATT FÅ DET LÄGRE PRISET?

Under ett läsår ska man ha deltagit i minst en av följande aktiviteter per scout:

  • En loppiskörning
  • En loppissortering
  • En halvdag under själva loppisen (endast under våren)
  • En dag under en fixarhelg på Hörrs Nygård (endast på hösten)
  • En pantinsamling
  • En städdag

GE ETT EXTRA BIDRAG!

Det finns så klart möjlighet att även ge extra bidrag om er familj skulle vilja stödja scouterna ännu lite mer!

Använd vårt bg är 676-1514 och vårt swishnr är 123 590 00 48. Märk inbetalningen med ”gåva”.

HJÄLPINSATSER

Pantinsamling

Kl 10-12 på scoutlokalen. Vi tar emot och sorterar pant på scoutlokalen samt genomför något enklare städuppdrag samtidigt (t.ex torkar golven, städar en toalett eller liknande). En ledare samt max 2 föräldrar/scouter per gång.

Loppiskörning & loppissortering

Ca kl 9-13. Vi hämtar upp ”loppor” på ett antal adresser i Malmö med omnejd.

Ca kl 10-14. Vi sorterar ”loppor”, som en annan kår hämtat, i en lagerlokal i Arlöv.

Ca 4-5 bilar behövs till hämtning och ca 5-6 personer till sortering.

Vårloppis

Hjälp till att packa upp varor (fredag) eller var med och bemanna en försäljningsstation (lördag & söndag). Vi behöver 7-10 föräldrar/scouter per dag.

Städdag

En dag eller två dagar under terminen (samordnat med när vi tar emot pant) kommer vi göra en storstädning av scoutlokalen. Vi behöver ca 5 föräldrar/scouter som deltar

Fixarhelg på Hörrs Nygård

På vårt gemensamma lägerområde så har vi årligen ett antal uppdrag vi som kår ska utföra. Var med under en dag eller var med hela helgen. Barn är också välkomna. Vi ska uppfylla 40 arbetstimmar totalt fördelat på alla som deltar under helgen.

KALENDER HT 2019

5-6 okt                                            Fixarhelg på Hörrs Nygård

12-13 okt                                       Städdagar på scoutlokalen (5 pers eller fler)

13 okt                                             Pantinsamling (2 pers)

27 okt                                             Loppiskörning och loppissortering
(4-5 bilar med 1-2 pers i varje + 5-6 pers till sortering)

10 nov                                            Pantinsamling (2 pers)

15 dec                                             Pantinsamling (2 pers)

5 jan                                                Pantinsamling (2 pers)

 

Anmäl ditt deltagande till catharina@paulcen.se eller till 0705-174730.