Hur vi hjälps åt i Oxie scoutkår
LÄS MER OM:
Scouter, ledare, funktionärer och föräldrar är alla viktiga för att vår scoutkår ska fungera! Vi gör allting till självkostnadspris och går inte med vinst. Ingen ledare eller funktionär får någon ”lön” för sin insats utan enbart ersättning för utlägg.
För oss är det viktigt att alla ska kunna vara scouter! De pengar vi får in på bidrag och insamlingar går till att köpa och reparera utrustning, att värma upp scoutlokalen och till att få en rimlig kostnad för att delta i läger, hajker och aktiviteter.
För att få det att fungera måste det finnas frivilliga som hjälper till att få in pengar till kåren. Om vi inte får ihop de hjälpinsatser som listas nedan kan vi inte bedriva vår verksamhet.
HJÄLPINSATSER
Pantinsamling
Vi tar emot och sorterar pant på scoutlokalen i samband med våra möten. Vi tar emot både svenska och utländska burkar (inkl skadade burkar) och svenska PET-flaskor.
Loppiskörning & loppissortering
Ca kl 9-13. Vi hämtar upp ”loppor” på ett antal adresser i Malmö med omnejd.
Ca kl 10-14. Vi sorterar ”loppor”, som en annan kår hämtat, i en lagerlokal i Arlöv.
Ca 4-5 bilar behövs till hämtning och ca 5-6 personer till sortering.
Scouternas stora loppis
Hjälp till att packa upp varor (torsdag och fredag) eller var med och bemanna en försäljningsstation (lördag och söndag). Vi behöver 7-10 föräldrar/scouter per dag.
Julmarknad
Vi har fått ta över ansvaret för Lions del av julmarknaden som arrangeras tillsammans med kyrkan. Vi håller på att bygger upp julmarknaden till något större och roligare för alla åldrar! Vi kommer behöva scouter och föräldrar som hjälper till att stå i lotteristånd, bemanna aktivitetsstationer, grilla och sälja korv m.m.
Städdag
En dag under terminen försöker vi göra en storstädning av scoutlokalen. Vi behöver ca 5 föräldrar/scouter som deltar
Fixarhelg på Hörrs Nygård
På vårt gemensamma lägerområde så har vi årligen ett antal uppdrag vi som kår ska utföra. Var med under en dag eller var med hela helgen. Barn är också välkomna. Vi ska uppfylla 40 arbetstimmar totalt fördelat på alla som deltar under helgen.
—
Mail skickas ut separat med info om respektive hjälpinsats. Samma info postas på Facebook. Där kommer även finnas länkar till anmälningsformulär.
Om du har frågor, kontakta Catharina på catharina@paulcen.se eller på 0705-174730 eller på Messengern.